Plány na další semestr!

by 24.9.16 12 komentářů
Vždycky jsem měla ráda začátky školního roku, protože pro mě znamenaly možnost dávat si splnitelná předsevzetí. Na rozdíl od novoročních se totiž školnoroční předsevzetí (většinou) netýkala hubnutí a ulovení kluka. :-) #kdejsoutyčasy


Snad nikdy jsem si volný čas neužívala tolik jako na vysoký. Stále se nemůžu nabažit toho, že najednou bydlím ve velkém městě, kde je tolik možností a kde konečně nemusím trávit většinu svého dne ve škole. Navíc jsem obklopena spoustou inspirativních lidí, což mě nutí nebýt pořád jen pecka, co sedí u počítače nebo vybarvuje omalovánky.

Už ten první rok v Brně jsem si opravdu užila a s tím druhým nemám v plánu nic skromnějšího. Plány jsou veliké, občas trochu časově či finančně nákladnější, ale doufám, že mi vyjde minimálně 100% z toho.


Přihlásit se na Erasmus
Jo! Konečně jsem ve druháku a můžu si zažádat o to, o čem tolik lidí tak nadšeně mluví. Navíc nemám ani úplně nejstrašnější průměr, takže na mne snad nezbude jen Turecko a Maďarsko (nic proti těmto státům, ale jsou lepší místa, kde studovat právo). Sice jsem se ještě nerozhodla, zda budu sázet na jistotu v podobě německy mluvící země, nebo zda zariskuju a zapíšu se se svojí mizernou angličtinou pod norský Bergen, ale na to je ještě čas.

Vyřídit všechny dokumenty a odeslat žádosti do Vídně
Tohle je věc, která už je v procesu a týká se jarního semestru. Zatím o tom nechci mluvit nijak víc, protože spíš myslím, že to neklapne než klapne (už teď jsem provolala 300 Kč a výsledek žádnej). Pokud se ale povede, určitě se tady o tom objeví nejeden článek!

Výletovat
Už je to tak, naplánovala jsem si na podzim až moc výletů - pár dnů ve Vídni, možná Berlín, ale určitě několik cest po České republice - Šumperk, Velké Losiny, Kroměříž a sídlo Krakovských z Kolowrat v Rychnově nad Kněžnou. A minimálně jedna cesta určitě musí být vlakem! Do toho hodlám objevovat i Brno, takže už teď se těším na hrad Veveří a na vilu Stiassni. Navíc mi (snad) přijede několik návštěv, takže musím jako správná původkyně ukázat z Brna to nejlepší.

Kódovat
Doslova za 5 minut 12 jsem objevila kurz tvorby webu od holek z Czechitas, a tak jsem moc dlouho neváhala a přihlásila se. Napsala jsem pár motivačních řádků a o pár týdnů později už jsem seděla na Fakultě informatiky MUNI a vstřebávala všechny důležité základy HTML a CSS. Jsem na nejlepší cestě stát se velkým IT zvířetem :-).

Lézt po stěně a cvičit jógu
Aby těch šíleností nebylo málo, zapsala jsem si jako povinný tělocvik horolezeckou stěnu. Sice mám trochu obavy, že tam dojdu jednou a víckrát mi hanba nedovolí se vrátit, ale minimálně to hodlám zkusit. Taky hodlám počátkem podzimu maličko běhat (protože tuhle jsem skoro uběhla už 5 km a protože konečně nemám školu od 8 od rána) a až se počasí zhorší, ráda bych chodila na lekce jógy. Plánů hafo, já vím, tak snad mi to vydrží.

Pracovat
Většina více zmíněných věcí něco stojí, a tak bude třeba zarobit i pár korunek. Naštěstí mě obě práce baví, snad mi to nezazdí jediný problém - a to čas.

Číst české i zahraniční deníky
Tohle už je trochu nudnější a vlastně si to ukládám jako předsevzetí pokaždé. Měla bych se více zajímat o dění kolem sebe, o politickou scénu a novinky ze světa práva a marketingu. To bude kokos.

Obecně víc číst a koukat na filmy
Ráda bych opravdu splnila svou Goodreads výzvu a to 25 knih za rok 2016. Aktuálně jsem na 17. A do čeho že bych se ráda pustila? Do knížky o Masarykovi, co jsem dostala od své matikářky, do publikace o lidských právech a do Anny ze Zeleného domu v angličtině. Jinak bych také ale měla víc koukat na filmy (pokolikáte to už říkám?) a to zejména v němčině a v angličtině. 1 film týdně, to bych mohla zvládnout, ne?

Magdaléna D.

Autorka

Magdaléna. Studentka. Věčně pendlující v autobuse napříč Českou republikou. Z velké části realistka a pragmatik, občas ale naivka a snílek. Mající ráda krásné věci, divné lidi a hektické dny, které však čas od času protnou lenivá rána a nicnedělání.

12 komentářů:

  1. Super!!! Děsně mě inspiruješ :-D
    hodně často, když si přečtu nějaký tvůj článeček, mám chuť něco podniknout... nebo si alespoň něco naplánovat... :-) takže dík!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, takovéhle komentáře mi přinášejí radost. :-) A inspirují naopak mě :-)
      Takže taky dík :-)

      Vymazat
  2. Tak a teď mi prozraď, jak to všechno stihneš? Ne fakt, strašně obdivuji, že si dokážeš dát takové cíle a věříš, že je splníš. Já teď nestíhám vůbec nic a mám pocit, že se nikam neposouvám a strašně mě teď to období trápí. Přeji ti, aby ti vyšel ten erasmus i všechny další věci. :)

    (S)měj se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To, že tomu věřím, neznamená, že to opravdu splním... Ale to je jako s desaterem (ať už křesťanským nebo skautským) - i pokus o přiblížení se k ideálu se počítá :-).
      .
      Období tě trápit nemusí, určitě se to překlene... Tyhle chmury mě čas od času dostihnou taky.

      Vymazat
  3. Tak to je legrační. Na kurz Czechitas jsem se přihlásila taky (!), jen tedy na ten Praze a taky se chystám být IT zvířetem. :D
    Jinak si mezi výlety můžeš klidně zařadit i Prahu! Nabízím víkend ve stylu kavárenskýho povalečství. :D Otázka je, kdy na to přes ty naše aktivity vezmem čas... ,)
    Jinak musím říct, že naše plány se v obecné rovině celkem shodují. Víc sportu, radosti, učení, práce a života... Vlastně mi tu chybí jen víc chuti k jídlu... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi tak připomnělo, Magdaléno, už ses přijela podívat do našeho Nového dovadla v Plzni?

      Vymazat
    2. Majdo, stydím se, takže ne... Ale je pravda, že v září jsem se chystala na Krysaře. Ale nedochystala. Ale sezona nekončí, takže šance ještě je. :-)

      Vymazat
    3. Teedo, děkuji moc za nabídku povalečství :-) ... Ale jak si správně odhadla, je to teď s víkendy dost na štíru. Budu často v Brně kvůli škole i práci a ty (některé) volné víkendy bych měla aspoň občas trávit doma. Budu to ale držet v evidenci a jednou moc ráda nabídky využiju ;-).
      .
      Jinak když tak čekuju tvůj LinkedIn, přijde mi, že se (možná ač paradoxně) věnujeme dost podobné oblasti :-) I když ty rozhodně víc intenzivně, předpokládám. Tak držím palce, ať to jde. (Mimochodem, už máš nějaký ten web na kontě, nebo ten kurz taky teprv začíná? :-))

      Vymazat
  4. Mám ráda plánování, bez plánů by to nešlo. A ještě krásnější pak jsou, když jsou úhledně zapsané v diáři a čekají na to, až je člověk bude moci s nadšením odfajfknout! Držím ti palce, abych zvládla alespoň tolik, abys byla spokojená. A přijde mi neuvěřitelné, kolik toho stíháš. Jako, já si vždycky říkám, že jsem borec, že zvládám neskutečné množství věcí aniž bych byla vyčerpaná na smrt... a pak objevím něco takového a říkám si, že jsem vlastně docela máčka. :D Ale ne, nebuďme sebedestruktivní, je důležité mít hlavně radost z toho, co člověk dělá. ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý článek Majdi! Nechápu jak to děláš, že dokážeš tolik napcpat do krátkého odstavce. Tohle umění je mi zatím cizí. A taky mě moc pobavila ta věc s IT zvířetem. :D Krásně se to celé čte :)

    OdpovědětVymazat
  6. Kurnik šopa, to je boží! Takových předsevzetí! A myslím si, že levou zadní všechno zvládneš. A co je na tom nejlepší? Zvládnutí těchto předsevzetí jen posune Tvůj život do mezí, kde si ho maximálně užíváš :) Je to paráda! Doufám, že všechna vyšla a jsem zvědavá, kam vyrazíš na ten erasmus! :)
    Co se týče těch deníků, jsem na tom stejně, dávám si to jako předsevzetí každej semestr a furt se mi to nedaří :D Doufám, že jsi úspěšnější :D :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hezké plány! Také mi VŠ změnila život a začala jsem konečně žít a ne jen přežívat. Taky to všechno strašně rychle uteklo...A erasmus chválím, já nikam nejela a teď toho opravdu lituju, to je teprv změna života a hondot!:)
    Sim in the Bubblegum

    OdpovědětVymazat