Být lepší: Den ideálního já

by 14.4.16 7 komentářů
Zhubnout. Naučit se anglicky. Najít si zajímavou brigádu. Umět si plánovat čas. To všechno jsou věci, které bych chtěla dokázat, ale reálně to dost často ztroskotávalo. Přečetla jsem spoustu zaručených návodů, ale žádný z nich nezněl zajímavě a příliš nefungoval. A tak jsem to zkusila jinak.



Je to jednoduchý. Stačí jistá dávka pravidelnosti (jezte spoustu zeleniny a večer hodně bílkovin), vytrvalosti (každý den se naučte 10 slovíček a zhlédněte jedno video - a to po dobu několika let) či píle (využívejte různých praxí a školení) a výsledek je zaručen. To se píše všude. JENŽE! Při představě něčeho tak dlouhodobého se mně osobně v hlavě udělá trochu blok. Zdravá strava jde do kopru, jakmile dostanu chuť na minipizzu ze stánku od naproti, praxe a školení se jeví jako nedosažitelné a učení se slovíček nezní ani trochu zábavně. Navíc když to to všechno chci dokázat najednou (tj. být hubená a zároveň umět anglicky), je z toho najednou pořádný balík povinností. Nebo se to jako obrovský balík alespoň tváří.


V poslední době jsem poznala poměrně dost zajímavých lidí, vedle kterých člověk snadno získá pocit, že by měl jeho život dostat nějaký řád, spád a šmrnc. Chvilku jsem se v tom trochu plácala a přemýšlela, jak trošku líp využít čas, který mám k dispozici a jak ho neproflákat scroolováním po facebooku a čekáním na šalinu. Zkrátka jak získat trochu toho šmrncu do života.

Spásná myšlenka přišla jednu sobotu, kdy jsem se rozhodla zůstat v Brně (a učit se). Byla to moje první sobota v Brně vůbec, což znamená naprosté vybočení z mého dosavadního stylu "trávení sobot". Prostě jsem si řekla, že si udělám Den svého ideálního já..

Den ideálního já je den, kdy děláte to, co si vždycky říkáte, že byste dělat měli, aby se z vás stal někdo lepší. V mém případě to spočívalo třeba v tom, že tu sobotu jsem vstala poměrně brzo a udělala si snídani hodnou instagramové fotky. Pak jsem se chvilku učila a ještě dopoledne šla běhat do parku. Odpoledne jsem mohla odškrtnout úkol, který jsem dlouho odkládala, a večer jsem zašla na cvičení.

Kdysi jsem četla nějaký výzkum, který tvrdil, že pokud určitou činnost vykonáváte po jistou dobu, zvyknete si na ni a stane se součástí vašeho denního režimu. Zní to logicky. Ale Den ideálního já se mi jako název líbil trochu víc.

Je ovšem jasné, že udělat si ideální den v sobotu je trochu snazší, než přes týden. To byl tedy další krok. Když jsem si natrénovala ideální dny o víkendu, mohla jsem je začít aplikovat i během týdne. Včerejšek (středa) byl vlastně také takovým Dnem ideálního já. Dobrá snídaně, dostatek školy, hodinka badmintonu, společný oběd, dobrovolná marketingová přednáška na VUT, setkání z klukama z práce a v neposlední řadě vyřízení pár dokumentů. Stručně řečeno.

Moje vize je taková, že když si člověk natrénuje ideální dny o víkendech/v dny kdy má volno, postupně to přenese do běžného pracovního/školního dne, může to hodně změnit. Ten ideální den může být třeba jen jeden v týdnu, ale později i dva nebo tři. A nejednou (dle výzkumu po určité době) si člověk všimne, že kousky toho ideálního dne se stávají vlastně dnem úplně běžným, že se stávají součástí našeho každodenního jednání.

A protože si říkám, že by to mohlo fungovat, napadlo mě se o to podělit i s vámi.
Udělat si jednou za čas den ideálního já zní přece o trochu líp než se pravidelně učit/cvičit/...
Pokud máte tedy chuť, můžete to třeba jednou týdne zkusit taky.
A minimálně ty snídaně, zajímavé přednášky či to, co se aktuálně učíte a kde sportujete, určitě můžete hodit na Instagram. Ukažte, jak vypadá váš Den ideálního já.

#denidealnihoja

P.S. Chodit na badminton v 10 ráno má svoje kouzlo. Rozsvěcují se kurty skoro jen pro vás.

Magdaléna D.

Autorka

Magdaléna. Studentka. Věčně pendlující v autobuse napříč Českou republikou. Z velké části realistka a pragmatik, občas ale naivka a snílek. Mající ráda krásné věci, divné lidi a hektické dny, které však čas od času protnou lenivá rána a nicnedělání.

7 komentářů:

  1. Skvělý nápad! ☺ Já si takhle zvykla na cvičení! ☺ Dnes když den necvičím (biť i jen malinko), jsm taková nesvá, mám pocit, že jsem něco neudělala. Takže za mě super! ☺

    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Přesně se cvičením chci v tomhle směru taky něco málo udělat :-)

      Vymazat
  2. Skvělý nápad. Mohla bych si takový den udělat zítra, máme studijní volno kvůli přijímačkám. :D Určitě něco hodím na instatunu. ;) ♥
    Jinak ano, taky se mi dlouhodobé věci moc nedaří, i když plánování miluju. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Budu tvé Insta kontrolovat ;)
      A víš co je paradox? Že milování plánování se, alespoň v mém případě, vůbec nemusí shodovat s tím, jk to ve skutečnosti pak je :D

      Vymazat
  3. Super článek :) moc děkuju za komentář na svém blogu! I když se musím omluvit, že jsem jej zpozorovala až tak pozdě :/ moc mě potěšil a ve všem jsi měla pravdu :)
    Máš to tady moc hezké :) určitě budu pravidelně číst :)
    Doufám, že se zase někdy potkáme :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvelý článok... rozhodne vyskúšam čo najskôr :)

    OdpovědětVymazat