Být lepší: Přepnout do módu kreativity

by 29.4.16 2 komentářů
Od malinka žiju v tom, že jsem kreativní, dost možná to píšu i ve svém životopise. A tak jsem si sehnala poměrně kreativní stáž/práci - i bez toho životopisu. A nečekaně se po mě chce, abych přišla s něčím barevným/vtipným/originálním/... A já zjišťuju, že to není tak easy, jak jsem si myslela.


Už jenom průběh té stážo-práce je dost zavádějící... Nevím, jak vás, ale škola mě dosud naučila sedět, poslouchat, soustředit se, psát poměrně kvalitní texty (subjektivní pohled), plánovat čas, nevěnovat se zbytečnostem a hlavně se proboha na nic neptat. Jakmile ale přijdu do "kreativky", musím mluvit, kreslit, vymýšlet spoustu blbinek, přemýšlet o věcech, co neexistujou, a hlavně se na všechno ptát.

Už pár měsíců jedu v módu účelnosti, tj. že dělám jen to, co hoří, co se boduje a u čeho hrozí trapas. Teď se po mě ale chce, abych dokázala přepnout a abych se na spoustu věcí nedívala jako na ztrátu času, což není tak úplně jednoduché, jak by se mohlo zdát. Přesto se občas stane že v době, kdy bych se už pomalu měla začít učit na zkoušky, volám holčině, která spravuje jeden z mých TOP 5 e-shopů a které jsem vždycky volat chtěla. Nebo že nad bílým stolem vymýšlíme apokalyptické příběhy, co možná zanedlouho budou vydělávat.

Zkrátka a dobře, po X letech se opět učím myslet trochu jako dítě. A je to ohromně osvobozující pocit. Myslím, že konečně chápu, co Exupérymu chybělo, když přestal kreslit uzavřené a otevřené hroznýše. Chyběl mu ten pocit nadšení poté, co z něčeho naprosto nepochopitelného vznikne NĚCO.

A tak jsem se rozhodla to zkusit častěji. Fotit víc divných věcí, během výuky zapojit do zapisování i kreslení a náčrtky, vymýšlet minipříběhů a hlavně věřit, že se "neuvěřitelné stane skutkem"... Protože tohle všechno povede k tomu, že nebudu jen ta, co sedí ve škole, poslouchá a zapisuje. Budu ta, co se občas pousměje vzniklému nápadu, ta, co má v hlavě krom teorie i pár absurdních praktických příkladů. A hlavně se stanu tou, co se těší i na něco víc než jen na konec hodiny/týdne/semestru.

Jestli chcete, můžete to zkusit se mnou. Nemusíte hned hledat neplacené (kreativní) stáže. (Ale samozřejmě můžete - sehr empfehlenswert.) Stačí když sem tam krom latté art a ovesné kaše vyfotíte i něco, co se obvykle nefotí. Nebo když namísto dlouhých poznámek nakreslíte příběh. Nebo když se, stejně jako my s kamarádkou, rozhodnete natočit dost absurdní horor. Není to tak těžké. Je to těžké, dokud se o tom jen mluví.

P. S. Kousek "zbytečné" a "kreativní" tvorby k nahlédnutí ve videu :-) 

Magdaléna D.

Autorka

Magdaléna. Studentka. Věčně pendlující v autobuse napříč Českou republikou. Z velké části realistka a pragmatik, občas ale naivka a snílek. Mající ráda krásné věci, divné lidi a hektické dny, které však čas od času protnou lenivá rána a nicnedělání.

2 komentáře:

  1. Ty máš teď nějaké tvůrčí a pozitivní období, ne? :) To jsem moc ráda. Já jsem pořád někde na pomezí - ani moc student, ani moc kreativec, mód nutnosti a kreativity vyvažuji podle nálady a míry prokrastinace v krvi. :D
    Ta fotka i video jsou bezva. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pozitivní určitě - a hlavně docela plné.
      Děkuju

      Vymazat