5 aplikací, se kterými vám půjde (nejen) škola snáz

by 1.4.16 24 komentářů
Počítač je žrout času. To se říká. Ale mnohdy vám ho může pomoct ušetřit, ať už díky jednoduchému time-managementu nebo efektivnímu učením. Sama jsem na to také přišla a tak se s vámi podělím o aplikace, bez kterých už nejen ve škole nedám ani ránu.


Chcete umět lépe anglicky či se učit třeba hebrejsky? A to pokud možno tak, aby vás to bavilo a zvládli jste to během pár minut denně? Nebaví vás biflovat slovíčka a pojmy ze sešitu? Doučujete někoho a potřebujete pro něj připravit zajímavé cvičení na doma? Nebo jen chcete mít přehled o tom, co se děje ve světě či co kdo z blogerů napsal nového? Jste to vy, kdo ustavičně loví v telefonu a papírech, co má další hodinu za předmět a jaký na něj byl úkol?

Pokud ano, tak vám nezbývá nic jiného, než číst dál. :-)

...


Duolingo
Chytrá aplikace, na kterou mě přivedla kamarádka a Vlasta. Kdo ji nezná, měl by ji rychle poznat, a to zejména pokud má chuť se naučit nějaký cizí jazyk. Na Duolingu můžete procvičovat slovíčka na různá témata, gramatiku, poslech a dokonce i mluvení. Je to super vychytávka třeba do autobusu či MHD - stačí nasadit sluchátka, vypnout mluvení a během pár minut můžete být zas o trošku chytřejší. Pro česky mluvící je k dispozici (zatím) pouze angličtina, ale pokud umíte anglicky, můžete se učit od němčiny přes ruštinu a nizozemštinu až po esperanto. 



Další bezvadná aplikace určená zejména pro drilování slovíček. Je neskutečně jednoduchá a to se mi na ní líbí - zadáte si slovíčka, která neumíte, příp. si najdete seznam někoho jiného, a můžete procvičovat. Můžete si vybrat hned z několika typů učení - od kartičkové metody, přes psaní až třeba po různé hry... Já se spolužáky využívám Quizlet ovšem nejen na angličtinu a němčinu. Před zkouškou ze sociologie jsem vytvořila seznam všech pojmů a osobností, které by se v testu mohly objevit. Kamarád zas na oplátku připravil 60 latinských vět ke zkoušce z římského práva, co nás za pár měsíců čeká. A ještě jedna super věc - slovíčka umí Quizlet i přečíst!



Můj nový objev, který má velmi široké využití. Feedly za vás bude sledovat všechny vaše oblíbené weby, shromažďovat nové články a třídit je. Mám díky tomu v hledáčku nejen své oblíbené blogy, ale i pár zpravodajských serverů (ty, co nevychrlí desítky článků denně) a několik webů z oboru. Jakmile si Feedly trochu osaháte, nebudete muset každý den zkoumat, co kde vyšlo nového, ale jednoduše kliknete na jeden odkaz a najdete vše pohromadě.



Šikovná věcička, která se kamarádí s Feedly. Dost špatně se popisuje bez toho, aniž bych vám ji ukázala. Je to zkrátka něco mezi zápisníkem, to-do-listem a vším, co si dáváte do záložek či kopírujete do Wordu. Přiblížím to asi na tom, k čemu ji používám já. Na dějiny nám vyučující zveřejňuje každý týden učební materiály. Dřív bych vše kopírovala do Wordu, složitě formátovala a zvýrazňovala. Teď mi ale stačí kliknout na slona v rohu prohlížeče, zvýraznit klíčová slova daného článku a uložit. Později pak uložený článek mohu promazat, cokoli do něj přidat či do něj vložit zaškrtávací pole. Vše je zachováno v původním formátu, ale už vám to nikdo nevezme. To je samozřejmě pouze jedno z mnoha použití, na další jistě přijdete sami.



Pokud jste tento článek otevřeli, s největší pravděpodobností navštěvujete nějaký typ vzdělávací instituce a dost určitě používáte nějakou formu rozvrhu hodin. Na základní škole a na gymplu mi vždy stačila obyčejná tabulka, do které jsem jednoduše vypsala dané předměty. Na vysoké ovšem přišel nepravidelný rozvrh, blokové předměty a přebíhání z budovy do budovy. Jaký předmět teď mám? V jaké učebně? A v jaké budově? Kdo chodí na MUNI, ví, že rozvrh v ISu má dost much a někdy vám odpověď na tyhle otázky jednoduše nedá. Tohle všechno ale řeší My Study Calendar. Můžete do něj zadat jak předměty, které máte každý týden, tak ty, co máte ob týden, a dokonce i ty jednorázové. Ke každému předmětu jdou přiřadit různé úkoly i zkoušky. Jedinou nevýhodou je, že tento rozvrh příliš nepočítá s tím, že si některého hodiny můžete nahradit příp. na ně nejít, je tedy poněkud fixní.



Doufám, že jsem vám ukázala alespoň pár vychytávek, které neznáte a které by se vám třeba mohly hodit. Všechny z nich používám téměř denně (byť ne na telefonu, ale na notebooku). Pokud znáte nějaké, které jsem nezmínila, budu jen ráda, když mi přihodíte nějaký vlastní tip do komentáře. Co pomáhá ve škole a v učení obecně vám? Používáte nějaké webové aplikace nebo zůstáváte věrni tradičním sešitům, zápisníkům a novinám?

P.S. Pokud vás zajímá, jak vtipně a hlavně flexibilně vyřešit nepravidelný rozvrh hodin (s možností zaznamenávání všech mimoškolních aktivit či práce), přidejte si mě třeba na Feedly (nebo taky na Facebooku, ten je taky od F) a číhejte nový článek. ;-)

Magdaléna D.

Autorka

Magdaléna. Studentka. Věčně pendlující v autobuse napříč Českou republikou. Z velké části realistka a pragmatik, občas ale naivka a snílek. Mající ráda krásné věci, divné lidi a hektické dny, které však čas od času protnou lenivá rána a nicnedělání.

24 komentářů:

  1. Quizlet použvám už řadu let, a díky němu se naprosto perfektně učím slovíčka na angličtinu s jejich definicemi. Teď tuhle stránku akorát používám na Marketing, abych se naučila základní pojmy. :) Velice pěkný článek, rozhodně ostatní aplikace také budu muset vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano no, i mě Quizlet zachraňuje krk. A díky za pochvalu, snad se alespoň něco bude hodit :-)

      Vymazat
  2. Quizlet, to je něco, co jsem potřebovala. Slovíčka jsou pro mě noční můra a to se chci anglicky naučit dobře. Díkybohu, že jsem natrefila na tvůj článek. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný článek a super tipy! Já si stáhla obdobné aplikace pro notebook ve windows storu - normálně by mě asi nenapadlo si je stáhnout třeba něco jako feedly a ty kartičky na učení - za mě super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Tak hlavně ať ty aplikace moc nezahálí, měj se krásně :-)

      Vymazat
  4. Určitě musím někdy vyzkoušet Feedly! :) Je to taky jako mobilní aplikace? :)
    O Quizletu jsem už asi slyšela, to mě taky docela láká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by to mělo existovat i pro mobil. :-)
      Quizlet je fajn hlavně na postupný přidávání slovíček, před písemkou to člověk jako když najde! :-)

      Vymazat
  5. Znám duolingo a quizlet, ale ten si dělám ručně :D
    Moc pěkný článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Ručně jakože na papírové kartičky? :-) To je rozhodně taky príma - ale je to později trochu špatně přenosné a ztrácí se to :-)
      Děkuji

      Vymazat
  6. Ahoj :), díky za tipy. Co studuješ? :)


    www.agirlwithbunny.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač. Studuji (zatím ;)) práva na MUNI

      Vymazat
    2. Jakto, že "zatím"? :) To budeme třeba jednou kolegyně :) Jak jsi spokojená na MUNI? :)

      Vymazat
    3. Ahojky :), jsem moc ráda, že jsi se mi ozvala sem, protože jsem si nechtěně zavřela záložku, kde jsem měla Tvůj blog a nevěděla jsem, jak Tě jinak najít :D... Kreditový systém je super nápad, díky za něj! :) Určitě ho šoupnu do nového článku :). Ohledně papírového indexu - ten sice máme, ale stejně tam nemám nic moc zapsaného :), nebaví mě oblítávat učitele :D.... Ohledně UPOL - já nevím, jestli je to těžké (jelikož nemám jak srovnat se studiem jiných práv), ale je to masakr :D. Někdy se člověk fakt diví, naučila jsem se ale nebrat to tak vážně - pokud nejde o zdraví a život, tak nejde o nic - a to mi moc pomáhá, takže si to tak nějak asi nepřipouštím. Mám takovou povahu, že si pořád myslím, že to dobře dopadne :D. I jedna z mých kamarádek se odstěhovala na MUNI, protože UPOL jí už lezl ušima :D. Na jednu stranu jsem si říkala, že bych si UPOL už nikdy nevybrala. Na druhou stranu zase mám ráda výzvy. Takže jak se tak znám, šla bych tam znovu :D. Ale člověk je ve věčné nejistotě - i když se naučíš, učitelé tam dají takový špek, že nemáš šanci. Zrovna včera mě vytočili. Opakuji dva předměty (Závazkové právo a Civilní proces). Oba fakt hodně těžké a obsáhlé. A oni nám dají termíny 16. května závazky, 17. května civil... To bys zabila :D. Takže studium by nebylo tak těžké, kdyby nám učitelé neházely klacíky pod nožky.

      Momentálně studuji třetí ročník - řekla bych, že ten je nejtěžší. Mimo již zmíněný Civilní proces, Závazkové právo, mě čeká milion béčkových předmětů, protože nebyla šance sehnat ty kredity dřív. Takže mám teď nějakých 20 předmětů a nestíhám nic no :(...

      Napadlo mě, že bychom mohly udělat článek spolu, co ty na to? Dát dohromady dojmy z MUNI a UPOL. Myslím, že hodně našich čtenářů by to zajímalo a některé i třeba přilákalo :). Pokud by jsi byla pro, tak mi napiš na mail: Teryyyk@email.cz a domluvíme se, jak to sepsat, budu se těšit!!! :)

      Vymazat
  7. S Evernotem jsem to jednu dobu zkoušela, ale nějak se nám nepodařilo skamarádit, asi to bylo tím, že já ráda všechno v papírové verzi, takže si materiály tisknu, to-do-listy vypisuji na papírky do diáře (který musím také držet v ruce, proto se nekamarádím ani s google kalendářem :D) a tak. Ale myslím, že tehdá se mi líbila více placená verze, kterou jsem měla na 30 dní, ale nechtělo se mi za ni po skončení zkušební lhůty dávat peníze, tak jsem se na to vykašlala. :D
    A co se týče rozvrhu používám mobilní aplikaci od primáta, je přizpůsobená snad na všechny vysoké školy a dá se tam k hodně věcem doklikat. A letos také moji spolužáci naprogramovali celouniverzitní upol aplikaci na telefon, která mi také strašně usnadňuje život. Ale náš stag je jednodušší, nacpat celý váš IS do jedné aplikace, to by se chudáci informatici asi docela nadřeli. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím papírem je to fakt.... třeba to-do listy mi taky nejdou jinak než přes papír :-) .... a neboj, i papírenský článek se určitě objeví.
      .
      IS v telefonu bych mít nechtěla a myslím, že by to nechtěl asi ani můj telefon :D je rád, že utáhne pár slovníku, FB, mapy a spol :D

      Vymazat
  8. Super článek! Já znám tedy jen Duolingo a to je hodně dobrá aplikace! Jinak ten study kalendář ani nepotřebuju, protože si všechno píšu do kalendáře v iPhonu, který podle mě stačí. :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, možná to bude i tím, že jsem jenom na gymplu a tam máme (většinou) pravidelný rozvrh. :D Ale to je jedno....... :D

      Vymazat
    2. Já iPhone nikdy neměla, tak nevím, co všechno nabízí :-)

      Vymazat
  9. Snažím se mít telefon v ruce nejméně, takže moc aplikací nemám. Ale stáhla jsem si Notes, protože věčně ztrácím seznamy a papírky všeho druhu. A pak se hodí Podcast Addict na dlouhé cesty, kam mám stažené různé podcasty a procvičuji si tak i poslech angličtiny.

    Dívka z venkova

    OdpovědětVymazat
  10. Ty hraješ badminton?:) Můj bratr taky a pořád shání spoluhráče, škoda že jsi tak daleko!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, "hraju" :D začly jsme chodit s holkama, umí to z nás pořádně jen jedna (a já to nejsem)... ale je to sranda :D .... bavíme asi všechny kurty.

      Vymazat
  11. Tý... koukám na to feedly a to je v podstatě stejný jako bloglovin, ne? :)

    OdpovědětVymazat