14. únor, den ke slavení

by 14.2.16 15 komentářů
Vždycky říkám, že každý důvod je dobrý důvod k udělání radosti druhému. Sebemenší příležitost je dost velká na to, aby stálo za to něco slavit, darovat či jenom vybočit ze zajetých kolejí. A je to z velké části jenom o tom, co si člověk za dostačující důvod určí. 
A 14. únor je myslím dost dobrým důvodem k...


... k tomu, abychom slavili cokoli, co uznáme za vhodné. :-)

Občas je mi až líto, kolik lidí zatracuje Valentýn. Ano, je to komerční svátek. Ano, to co se prodává v obchodech vypadá občas dost hrozně. A ano, lásku bychom si měli prokazovat celý rok. Ale já si nemůžu pomoct, zkrátka mi přijde hezký dostat kytku/čokoládu/... a naopak jinou drobnost darovat druhému. To se (doufám) s láskou celoročně tolik nevylučuje, ne? :-) Je ale fakt, že slavit Valentýn, když nemáte toho druhého či druhou, je něco jako trávit Silvestra u doma televize (až na to, že se nemusíte smát všem těm vtipům). Dokonce i Google je na jeden den zamilovaný.

Jenže když se od Googlu odrazíte dál, možná zjistíte, že je dnes (14. února) mnoho jiných možností ke slavení a radosti. Wiki vám prozradí, že tento den byla v průběhu druhé světové poprvé bombardována Praha, což sice asi není věc, kterou bych považovala za hodnou oslavy, ale zároveň je možné se dozvědět, že přesně před 11 lety byl spuštěn YouTube, což mě osobně přímo vybízí k tomu, abych koukla na pár vlogů a na jeden dokument o Putinovi. 

Jinde se můžeme dočíst neméně zásadní informace pro dnešní den. Třeba to, že 14. únor je mezinárodním dnem darování knihy, který dokonce slaví i naše fakultní knihovna, a to mi, čistě mimochodem, přijde dost hezký. Dnešní den je také dnem všech dárců (ať už krve či dokonce orgánů), dnem plněných čokoládových sušenek a v neposlední řadě dnem ruského kola.

No nejsou to všechno báječné věci? Přijde mi skoro škoda omezit se jen na Valentýn, když můžeme beztrestně sníst spoustu čokoládových sušenek, "vysportovat" to na ruském kole a přemýšlet, kdo je vhodným objektem k darování (nebo alespoň půjčení) nějaké hezké knížky.

A tak jsem si dnes místo smutku z toho, že je můj milý kilometry daleko, pochutnala na trošce sladkého a u toho přemýšlela, jakou knížku bych vybrala pro svého mladšího bratrance. Myslíte, že první díl Správné pětky od Blytonové je dobrým startem k lásce ke čtení? Také jsem si usmyslela potěšit knihou jednu milou osůbku, ale zatím si nejsem jista titulem, a tak bude oslava #bookgivingday trochu odložena. Rovněž nenápadně sháním informace k dárcovství krve a cestu k vídeňskému Prátru už znám z mapy nazpaměť. Vlastně byl dnešek moc hezký.

A jaký den jste slavili dnes vy? :-)

Magdaléna D.

Autorka

Magdaléna. Studentka. Věčně pendlující v autobuse napříč Českou republikou. Z velké části realistka a pragmatik, občas ale naivka a snílek. Mající ráda krásné věci, divné lidi a hektické dny, které však čas od času protnou lenivá rána a nicnedělání.

15 komentářů:

  1. Ahoj, tomu říkám rozumný pohled na Valentýna! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já dnešní den "slavila" tím, že jsem doháněla práci do školy, na kterou jsem měla celé prázdniny. :) Ale to je můj osobní problém, nemá nic společného s Valentýnem.
    Proti tomuto svátku nic nemám, i když se přikláním spíš ke slavení prvního máje. Ale stejně jsem to nikdy neměla s kým slavit.
    Příště to každopádně budu slavit jako den darování knih/čehokoliv. Je to moc pěkná alternativa k srdíčkovým čokoládám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) To rozhodně, samotnou mě to nadchlo.
      (A dohánění restů znám moc dobře, obdivuji všechny lidi, co si práci systematicky rozvrhnou a svůj plán dodržují)

      Vymazat
  3. Správná pětka je super - nevím, kolik je bratranci, ale mně když bylo čerstvých náct, mému bratranci o dva míň a jeho ségře ještě o dva míň, hltali jsme každou Správnou pětku jako diví. Přišlo nám pak dobrodružné a děsně vzrušující i jen brouzdat se polem za starou školou a schovávat se před kolemjdoucími, aby nás náhodou neviděli :-D

    Já jsem dnešek oslavila s přáteli výletem do Prahy - návštěvou Národního divadla (Sólo pro tři) a Erhartovy cukrárny na Vinohradech :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bratranci je 12 a já mám trochu strach, že dobrodružství iPad nepředčí... Ale risku to.
      Tvůj dnešní den vypadá mimořádně krásně :-)

      Vymazat
  4. Správnou pětku jsem nečetla, ale obávám se, že dnešní děti těžko pochopí svět bez počítačů. V tomto směru se obávám i o budoucnost spousty jiných krásných titulů z mého dětství.
    Jinak můj stejně starý bratránek ujížděl na Deníku malého poseroutky (či jak to bylo). Ehm, tedy když mu to někdo četl, na to je evidentně moc pohodlný (ale najít si zajímavosti na netu a pak s nimi vyrážet dech ostatním to umí).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deník Poseroutky měl také rád, ale také mu to někdo musel číst :-) Jsem na to sama zvědavá.

      Vymazat
    2. Já myslela, že "Poseroutka" je částečně komix...? :-)

      Vymazat
  5. Tyjo, to je spousta věcí ke slavení. Já k tomu ještě přidávám narozeniny svého dědy, který je přesně o padesát let starší než já, plus těch čtrnáct dní. :) (Nebo vlastně mínus. :D)
    Správnou pětku jsem nečetla, ale moje sestra měla třeba strašně ráda Čtyři a půl kamaráda. :)

    (S)měj se. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtyři a půl kamaráda jsem jako malá taky četla :-)
      (Tvůj pozdrav směj se mi připomíná vyučujícího na dějiny - každou hodinu končil slovy "smějte se", což mě dohánělo skoro k šílenství, protože jsem se po těch seminářích s ním cítila skoro jako po smrti :D)

      Vymazat
  6. To se mi líbilo, tohle povídání.
    A zrovna dnes (brzy po ránu, nebo spíš chvíli po půlnoci) jsem taky napsala o Valentýnu. Jen trochu jinak.
    Ale v podstatě se shodujem - není na škodu, když vykvete svátek, který přináší trochu radosti. Na rozdíl od bombardování Prahy je pusa na dobrý ráno a šálek čokolády docela dobrý start. A i když implantované svátky nemusím, nebo spíš nesnáším, Valentýn mi jako jediný z nich nevadí.
    A víš že mezinárodní den darování knihy by se mi taky líbil?
    Jen nevím co bych darovala. Pro bráchu asi nějakou knihu Receptáře, pro synovce asi nic, protože knihy, které můžu postrádat, ho nezajímají a knihy, které ho zajímají, a já je náhodou mám v knihovně, postrádat nemůžu. :D
    (Off theme, děkuji za komentář na pohádkové téma - mám dojem, že chlapeček Nody mi něco říká, nebylo to i zfilmované, tedy nějaký animák seriál nebo nějaký loutkový film? To pohádkové téma zatím zpracovávám, chtěla bych tam vrazit všechny pohádkové knihy, co jsem četla, všechny pohádky filmové, co jsem viděla, ale rozšířit to i na dětské filmy (a případně knihy), a na fantasy a možná nějaké romantické filmy styl Angelika, což je vlastně pohádka pro dospělé. Takže materiálu je dost, jen přemýšlím s tím začátkem, protože bych chtěla dát úplně první knížku pohádkovou, kterou si pamatuji, a problém je, že nevím která to byla :D
    Jinak, s oslovením to ber, co tě napadne, znáš mě jako Vendy, klidně mi v komentáři můžeš říkat stejně tak. Nebo to můžeš zkrátit na pouhé Van, což je součást jak mého vlastního jména, tak mého nicku. :D )

    OdpovědětVymazat
  7. Osobně si myslím, že je kolem Valentýna až moc povyku. Podobně, jako poslední roky kolem Halloweenu. Na rozdíl od druhého jmenovaného, má ale Valentýn aspoň trochu nějaký smysl. Tedy alespoň dle mého názoru. Nejsem zastáncem té srdíčkové laviny, zamilovaných fotografií a vyznání lásky, které se vždycky na 14. strhnou na facebooku. Neočekávám a ani neobdarovávám velkými dary, ale bombošku ve tvaru srdce jsem Veliteli koupila a jednu podobnou i sama dostala :)
    Tvůj názor a pohled se mi líbí a vesměs s ním i dost souhlasím. Obecně by se dalo říct, že každý den může být výjimečný, pokud si ho takový uděláme :D

    OdpovědětVymazat
  8. Páni, tohle by se hrozně líbilo mému příteli. Škoda, že jsem to na valentýna nevěděla. Letos jsem totiž měla své úplně první valentýnské rande. Nikdy jsem valentýna neřešila, ale když mi přítel oznámil, že mě večer zve na večeři a strávíme spolu celý den, řekla jsem si, že to je vlastně moc hezká záminka, udělat si čas na svého milovaného, kterého do jinak nabitého rozvrhu nacpáváme všichni jenom těžko. Takže za mě pro valentýna palec nahoru. Jen by kolem těch srdíček mohlo být trochu míň :D

    OdpovědětVymazat
  9. Valentýn s Putinem. <3 :D To chceš.

    OdpovědětVymazat